
Jouw baan bij Wonderbox NL
Als Brandmanager Marketing ben jij verantwoordelijk voor het succes van onze cadeaukaarten en belevenissencadeaus. Met jouw kennis, een combinatie van Retail-, Display- en B2C-Marketing, zorg jij ervoor dat onze gifts de leukste blijven om te geven én te krijgen! Dit doe je door het innoveren en verbeteren van onze producten, door het uitbouwen van onze marktpositie en door het vergroten van onze merkbekendheid en zichtbaarheid in Retail, B2B en online, maar ook door een sterke budgetbeheersing.
Je monitort voortdurend de markt en de prestaties van onze productlijnen. Op basis van jouw analyses kom je vervolgens met voorstellen voor aangepaste productportfolio’s. Je werkt hierbij nauw samen met het Marketingteam in Nederland, maar ook met ons Franse hoofdkantoor en binnen voorgeschreven internationale richtlijnen en processen.
Jouw voornaamste werkzaamheden:
- Monitoring & Analyse van de resultaten van onze producten én die van concurrerende merken. Je maakt benchmarks t.o.v. van onze concurrenten en signaleert nieuwe trends in de cadeauwereld;
- Optimalisatie en vernieuwing van de inhoud van ons assortiment: type en aantal activiteiten/locaties, geografische spreiding, etc. Maar ook ontwikkeling van nieuwe producten, veelbelovende concepten en ontwikkeling van consumententests;
- Onderhouden van een nauw contact met de grafische studio in Parijs rond de visuele identiteit van onze producten: test en keuze van foto’s voor beleveniscadeaus, opvolgen van de ontwerpprocedure en de redactionele kwaliteit, selectie van partners, etc;
- Interne ondersteuning als opvolging van de productiefase: opstellen van assortimentsoverzichten voor commerciële distributie, aansturing van tekstinhoud bij promoties en onze online kanalen;
- Coördinatie marketingactiviteiten na lancering van nieuwe edities;
- Bepalen van targets voor team Partner Management (benodigde spreiding en aantallen partners om onze beleveniscadeaus succesvol te laten zijn) en controleren van de kwaliteit van de gecontracteerde partners;
- Ontwerp van alle marketingmaterialen (persberichten, brochures, productpitches, offline en online advertenties, etc.) en communicatieonderdelen voor de afdeling Retail;
- Bewaken van KPI’s met betrekking tot merkbekendheid en klanttevredenheid (op basis van interne en externe bronnen).
Wat mag je van ons verwachten?
Bij Wonderbox gaan we samen voor het beste resultaat en daar doen we heel veel voor. En dat daar fouten bij worden gemaakt zien wij alleen maar als een mogelijkheid om nog beter te worden! Wij zorgen ervoor dat je in deze functie niet alleen een leuke tijd krijgt maar dat jij je ook verder ontwikkelt en kunt doorgroeien. Maar wij vinden het minstens net zo belangrijk dat je op tijd naar huis gaat om je kinderen op te halen en dat je op vakantie gaat en het werk even aan je collega’s over laat. Maar het allerbelangrijkste: bij ons mag je zijn wie je bent.
En natuurlijk, ook wij hebben een ping pong tafel en vrijdagmiddag borrels! En verder bieden wij jou:
- een arbeidscontract voor 32-40 uur en een aantrekkelijk salaris inclusief een bonusregeling;
- 25 vakantiedagen o.b.v. 40 uur en een reiskostenvergoeding;
- te gekke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals korting op onze cadeaukaarten, een reisverzekering en de mogelijkheid tot een “Mystery Shop Experience;
- een informele en gezellige werksfeer op het terrein van de oude lichtfabriek in Haarlem. Een unieke en prettige locatie, 10 minuten van het station. Je kunt natuurlijk ook met de auto komen: parkeren is gratis;
- last but not least, 45 sympathieke collega’s in een internationale werkomgeving die werken aan de groei van de leukste en grootste aanbieder van belevenissen in Europa!
Wie zoeken wij?
Het allerbelangrijkste: een superleuke collega met een passie voor Marketing en merkbekendheid. Doordat jij in staat bent jouw commerciële, conceptuele en operationele skills te combineren met jouw kennis van onze consument, blijf je verbeteren en innoveren. Daarmee zorg je dat we marktleider blijven! Verder:
- heb je een relevante afgeronde HBO- of WO-opleiding (Marketing);
- heb je minimaal 5 jaar ervaring met Retailmarketing en B2C-marketing binnen de FMCG-branche en weet wat wel en niet werkt op de winkelvloer: productanalyses, winkelpromoties, print, tv en online campagnes: het is voor jou bekend terrein;
- ben je analytisch en heb je ervaring met analyse (GFK) en uitvoer van kwantitatief en kwalitatief marktonderzoek (enquêtes, panelonderzoek, etc.);
- ben je communicatief sterk, hands-on, overtuigend en in staat om ver vooruit te kijken;
- beschik je over uitstekende planning- en projectmatige skills;
- ben je een teamplayer;
- heb je uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal – kennis van Franse taal is een sterke pré;
- ervaring met de cadeaukaarten- of cadeaubranche is een pré.
Interesse?
Zin in deze functie? Meer weten? Leuk! Wij zien jouw interesse (bij voorkeur met jouw cv en een korte toelichting) graag tegemoet.
Je kunt jouw sollicitatie versturen t.a.v. Ron Jansen, HR Manager, via vacature@giftforyou.nl. Meer weten? Neem dan contact met ons op via 023 – 517 57 35.
Als je bent geselecteerd op basis van jouw brief en CV, dan nemen wij contact met jou op om een telefonische screening in te plannen. Ben je hierna positief geselecteerd? Dan kun je nog maximaal twee gespreksrondes verwachten bij ons op kantoor
Wat je nog van ons moet weten
Wonderbox NL B.V. is aanbieder van de beleveniscadeaus GiftForYou en Wonderbox (beleveniscadeaus voor een lekker etentje, een overnachting of een andere leuke activiteit) en verschillende cadeaukaarten. Hiermee zijn wij al enige jaren dominerend marktleider in Nederland. Wij zijn onderdeel van Wonderbox SAS, één van Europa’s grootste spelers in de cadeaukaartenbranche.
Meer weten? Kijk dan ook eens op www.giftforyou.nl en www.wonderbox.nl. Meer weten over ons als werkgever? Kijk dan op www.wonderboxjobs.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Aan cv’s die ongevraagd worden aangeleverd kunnen geen rechten worden ontleend.